Jouw salaris bij T&E

T&E betaalt iedereen een loon op basis van leeftijd. Reserveringen, zoals vakantie uren en vakantiegeld, worden aan het eind van de maand uitbetaald. Je kunt deze zien op je loonstrook die wij maandelijks op jouw persoonlijke pagina publiceren.

Loonopbouw

Er is een onderscheid tussen inlenersbeloning en het eigen T&E loonsysteem. Uitgangspunt is dat het loon dat je verdient gelijk is aan het loon dat iemand verdient die rechtstreeks voor de opdrachtgever werkt in dezelfde functie. Bij sommige specifieke opdrachtgevers verdien je de inlenersbeloning terwijl je bij andere de T&E beloning verdient. Je loon is tenminste op basis van de NBBU CAO. Voor veel opdrachtgevers is het loon hoger. De lonen van onze opdrachtgevers staan op je persoonlijke T&E pagina vermeld.

Verloning

T&E kent een maandelijkse verloning en een maandelijkse uitbetaling. Het salaris van de voorafgaande kalendermaand wordt gestort tussen de 15e en 20ste van de maand.

Loonvragen

Hieronder het antwoord op veel voorkomende vragen.

1) Op mijn loonstrook staat links een ander bedrag dan mij beloofd is, hoe komt dat?

Het bedrag wat links in de kader staat is het standaard T&E loon exclusief vakantiegeld en vakantieuren in geld. Het salaris kun je het beste uitrekenen door het bedrag onder de eerste streep te delen door het aantal uur. Je komt dan op een ander loon uit dan wat links staat.

2) Ik heb te weinig salaris gehad!

In dit geval kunnen meerdere dingen de oorzaak zijn.

  • Je laat de loonheffingskorting niet toepassen. In dit geval heb je over elke euro 37% belasting betaald.
  • Je laat de loonheffingskorting wel toepassen maar bent boven het maximale loonheffingsvrije bedrag per maand gekomen waardoor je over elke euro meer dan dat bedrag alsnog 37% belasting betaalt.
  • Je uren/reiskosten kloppen niet. Dit kan je controleren onder het kopje uren. Mis je inderdaad uren of reiskosten stuur dan een mailtje naar uren@tene.nl. Zorg dat je in dit geval duidelijk aangeeft welke dagen je mist, wat je werktijden waren e.d.. Anders kunnen wij hier ook niks mee.
  • Je hebt voor twee verschillende BV’s gewerkt en je hebt nog maar het salaris van 1 BV binnen. Dit is vaak het geval wanneer je uren wel kloppen maar dit niet overeen komt met het ontvangen salaris. Als je bijvoorbeeld in de catering hebt gewerkt en je hebt in het publiek gezeten voor een TV-opname, dan krijg je je loon in twee delen. Een deel van T&E Horeca Projecten BV en een deel van T&E Studenten uitzendbureau BV.

3) Mijn uren zijn nog niet ingevoerd of zijn wel ingevoerd maar kloppen niet

Zolang er nog een (P) achter je uren staat zijn dit slechts prognose-uren. Deze tijden zijn de uitvraagtijden. Dit betekent dat we de uren nog niet hebben ontvangen van deze opdrachtgever. Hier hoef je zelf niet achteraan te gaan. De ene opdrachtgever is sneller met het doorsturen van de uren dan de ander. Wij controleren voor dat we de salarissen gaan uitbetalen of we alle uren compleet hebben. Het komt wel is voor dat een opdrachtgever het niet redt om de uren sturen voor deze termijn. Wij maken deze uren dan later d.m.v. een correctie over. Als de opdrachtgever om wat voor reden dan ook de uren niet (meer) heeft, dan benaderen wij jou. Zorg dus dat je altijd zelf je uren bijhoudt in bijvoorbeeld je telefoon.

4) Hoe werkt het met reiskosten en wat zijn de regels?

Je moet je reiskosten door middel van een declaratieformulier declareren. Wanneer je treinkaartjes hebt, moeten wij het origineel hebben en zal je deze dus samen met het ingevulde declaratieformulier op de post moeten door naar ons. Heb je een OV-chipkaart, dan kun je het PDF-overzicht van de reiskosten (die kun je uitdraaien via de site van OV-chip) erbij voegen. Ook in dit geval dien je in ingevuld declaratieformulier bij te voegen. Je kunt je reiskostendeclaratie sturen naar:

T&E

t.a.v. Declaraties

Oudenoord 285B

3513EP Utrecht

Zowel kilometerdeclaraties als OV-kosten moeten binnen 5 werkdagen bij ons binnen zijn. Doordeweeks vergoeden wij (tenzij er met jou afspraken over gemaakt zijn) geen reiskosten. In het weekend is dit maximaal €7,60 of 54,3 km.

5) Ik ben jarig geweest moet ik dit doorgeven?

Nee, het systeem zorgt automatisch dat je naar een hoger loon gaat. Dit gaat in op je verjaardag, ook al is dit midden in de maand.

6) Ik wil mijn loonheffingskorting wijzigen. Hoe doe ik dit?

Je kunt per eerste van de maand je loonheffingskorting wijzigen. Dit doe je door een mailtje naar loon@tene.nl te sturen met de volgende gegevens:

Naam:

Adres:

Woonplaats:

Geboortedatum:

BSN:
Wel/niet toepassen:

Ingansdatum:

Je kunt de loonheffingskorting met terugwerkende kracht wijzigen, maar wel van dezelfde maand. Je kunt als je mailt op 30 november je loonheffingskorting dus nog wijzigen per 1 november, maar op 1 december kun je het alleen nog wijzigen per 1 december.

7) Wanneer en wat betalen jullie uit?

Wij maken je salaris over tussen de 15e en 20ste van de maand. Dit is het salaris van alle uren/reiskosten van de maand ervoor. Op 16-20 december krijg jij dus je uren van 1 t/m 30 november betaald. Het salaris van de maand december betalen we op 15-20 januari., enzovoorts.

Met vriendelijke groet,

Het T&E Team

Voor alle vragen m.b.t. je loon kun je een mail sturen naar loon@tene.nl